[SOLVED]Calculated fields for label or value in dropdown Radio field

Home – SaaS Forums Support questions WooPrice Calculator (Pro) [SOLVED]Calculated fields for label or value in dropdown Radio field

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Antonio Tibaldo
    Participant

ITALIAN
    Buongiorno,
    è possibile avere campi calcolati per le etichette e/o i valori degli elementi di un dropdown o radio group?
    Vorrei creare un servizio in cui l’utente sceglie l’urgenza: molto urgente (giorno successivo), media urgenza (3 giorni), o bassa urgena (5 giorni).
    Vorrei però mostrare la data di consegna del servizio invece del numero di giorni necessari nelle optioni del menù a tendina o del gruppo di pulsanti radio.
    Ho provato, ma sembra che Woo Calculator prenda solo campi di testo per gli elementi dropdown e radio group.

Ho tentato, senza fortuna, di creare un tema custom dove i valori e le label degli elementi di un radio group vengono modificati tramite script php, prendendoli da un campo del foglio di calcolo, ma non riesco a selezionare i singoli elementi del gruppo.
    E poi non riesco a visualizzare i campi in output.

Potete aiutarmi?
    grazie!
    Antonio

================================================================================
    ENGLISH

Hello!
    it’s possible to have calculated fields for label and/or value for dropdown or radio group options?
    I would like to create a custom service; the customer can choose if he has high urgency (next day) , med urgency (3 days) or low urgency (5 days).
    I would like to show the date of delivery service in dropdown or radio group choice.
    I try it, but it seems Woo calculator accept only text for label and/or value for dropdown or radio group options.

Can you help me, please?
    Thank you!
    Antonio

Enrico
    Participant

Hello Antonio,

Yes I think you can use a custom theme to solve the problem. If you would like that we create the custom theme this is generally a customization with a separated quotation.

Our quotations are really competitive, if you are interested please ask here:

https://altoswebsolutions.com/contact-us

Kind Regards,
    Enrico
    AT1338

Antonio Tibaldo
    Participant

Ok…
    How can I select the single item of a group radio or dropdown field in a custom theme?
    In your example it seems group radio or dropdown is a single object and the options on it are not selectable.
    Thank you!
    Antonio

Enrico
    Participant

Hello Antonio,

Could I ask you what do you mean with “In your example”?

You can read the documentation here about Advanced Custom Fields:

https://altoswebsolutions.com/manual/woo-price-calculator/advance-field-customization

Here the documentation about custom themes:

https://altoswebsolutions.com/manual/woo-price-calculator/using-themes

Kind Regards,
    Enrico
    AT1338

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.